Sieci hotelowe zwiększają swoją obecność na rynku poprzez rozszerzanie istniejących marek lub wprowadzanie nowych. Te nowe marki są zazwyczaj wprowadzane poprzez partnerstwo z innym operatorem hotelowym, co pomaga firmie w szybszym rozwoju i poszerzaniu rynków, na które może ona oddziaływać. Ta strategia partnerska pomaga firmom hotelarskim wykorzystać swoje mocne strony i uniknąć marnowania kapitału na budowanie hoteli od podstaw, które mogłyby się nie udać ze względu na słaby lokalny popyt. Ale jak można zainwestować w te możliwości wzrostu? Dowiedzmy się.
Przed podjęciem decyzji o rozszerzeniu sieci hoteli, powinieneś być pewien, że jest to opłacalna inwestycja. Przeprowadzenie pewnych badań pomoże ci upewnić się, że rynek jest wystarczająco silny, aby utrzymać twoje nowe hotele. Sieci hotelowe są często zyskownymi inwestycjami, ale kluczowy jest wybór odpowiedniej sieci, w którą warto zainwestować. Powinieneś szukać najlepszych łańcuchów do ekspansji w oparciu o następujące kryteria:
Najlepszymi sieciami hotelowymi do inwestycji będą prawdopodobnie te, które są silne w powyższych kryteriach, ale które są również w stanie szybko się rozwijać. Lokalny popyt jest ważny, ponieważ zbudowanie rozpoznawalności marki może wymagać czasu i znacznego kapitału. Hotel, który posiada bazę stałych gości będzie bardziej dochodowy niż taki, który musi stosować drogie kampanie marketingowe, aby przyciągnąć klientów. Przewaga konkurencyjna istniejącej sieci hoteli może się różnić w zależności od rynku.
Jeżeli sieć hoteli ma tylko niewielką przewagę konkurencyjną na jednym rynku, ale jest wysoce dochodowa, to może warto rozszerzyć tę markę na nowy rynek, na którym nie ma silnej konkurencji. Kapitałochłonność może być ważnym czynnikiem dla firm, które mają wysokie obciążenie długiem. Lepiej jest dla firmy rozwijać się szybko przy niższym poziomie zadłużenia niż rozwijać się powoli i zwiększać swoje zadłużenie.
Korzyści z rozszerzenia sieci hotelowej obejmują: